X
تبليغات

تصویر ثابت

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان
loading...
YourAds Here YourAds Here

کدنویسی بچه ها

بازدید : 159
يکشنبه 7 آذر 1400 زمان : 15:13

Radio Shack's TRS-80 (1977)، یکی از اولین رایانه های شخصی که با BASIC به عنوان آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان تجهیزات استاندارد ارائه شد. Science & Society Picture Library / Getty Images

این درست بود، اما فقط ابتدای داستان بود. Altair و اولین رقبای آن به علاقه‌مندانی که به راحتی سوئیچ‌ها را می‌چرخانند و تفنگ‌های لحیم کاری را به کار می‌گیرند، سروکار داشتند. در سال 1977، موج جدیدی از رایانه های شخصی وارد شد که هدف آنها طیف وسیع تری از مصرف کنندگان بود، از جمله Apple II's Apple, Commodore's PET 2001 و Radio Shack's TRS-80. و یکی از چیزهایی که آنها را به رایانه های شخصی مصرف کننده تبدیل کرد این بود که آنها با BASIC عرضه شدند.

PET از همان ابتدا یک نوع از Microsoft BASIC را ارائه کرد. اپل و رادیو شاک با انواع ابتدایی این زبان شروع کردند - اپل توسط یکی از بنیانگذاران خود استیو وزنیاک نوشته شده بود - قبل از به دست آوردن حقوق توزیع نسخه مایکروسافت. برای چند سال آینده، آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان نزدیک هر میکروکامپیوتری با هر اهمیتی با مایکروسافت بیسیک عرضه شد، از جمله مدل هایی از شرکت هایی مانند آتاری و تگزاس اینسترومنت.

پل آلن (سمت چپ) و بیل گیتس در سال 1981، احاطه شده توسط برخی از کامپیوترهایی که نسخه بیسیک مایکروسافت آنها را اجرا می کردند.

کارشناسان فناوری دوست دارند در مورد برنامه‌های قاتل صحبت کنند – نرم‌افزاری که آنقدر مفید است که برای اجرای آن کامپیوتری می‌خرید. VisiCalc 1979 اغلب به عنوان اولین برنامه از این قبیل شناخته می شود. اما قبل از آن، مایکروسافت بیسیک آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان خود برنامه قاتل رایانه شخصی بود. بسیاری از مردم یک کامپیوتر خریدند تا بتوانند نحوه برنامه نویسی آن را یاد بگیرند.

علاوه بر مایکروسافت، میکروکامپیوترهای BASIC دیگری نیز وجود داشت. در روزهای اولیه، شناخته شده ترین آنها CBASIC بود که توسط یک افسر نیروی دریایی به نام گوردون یوبانکس ایجاد شد. نسخه او به ویژه در میان افرادی که برنامه های تجاری را توسعه می دادند محبوب بود - که در آن زمان به احتمال زیاد به زبان بیسیک مانند هر زبان دیگری ایرانیان سایبر نوشته می شد.

Eubanks می‌گوید: «BASIC مایکروسافت بسیار اساسی‌تر از CBASIC بود. «در هر رایانه ظاهر شد. اگر TRS-80 خود را دریافت کردید، می توانید آن را روشن کنید و یک برنامه کوچک برای چاپ "HELLO" بنویسید و کار کرد. من روی یک چیز محدودتر متمرکز بودم، چگونگی توسعه برنامه های کاربردی تجاری... نتیجه نهایی این است که بیل کمی بهتر عمل کرد.

(اگرچه او ممکن است به سطوح موفقیت گیتس نرسیده باشد، Eubanks در نهایت آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان به خوبی برای خودش عمل کرد، و در نهایت مدیر عامل قدیمی سیمانتک شد، یک شرکت نرم‌افزاری همیشه مهم در نوع خود).

Eubanks یک دلیل کلیدی برای اهمیت مایکروسافت بیسیک ذکر می کند: اجتناب ناپذیر بود. هنگامی که یک میکروکامپیوتر اولیه مانند TRS-80 را روشن کردید، شما را مستقیماً وارد زبان کرد. اگر بخواهید می‌توانید یک برنامه را از نوار کاست یا فلاپی دیسک بارگذاری کنید، اما می‌توانید به سادگی شروع به تایپ یک برنامه جدید کنید. این رایانه‌ها التماس می‌کردند که به گونه‌ای برنامه‌ریزی شوند که فرزندانشان برنامه‌ریزی کنند.

این شبیه‌سازی اولیه Apple II از Atari's Breakout - که بعداً به‌عنوان Brick Out و Little Brick Out شناخته شد، توسط خود استیو وزنیاک، یکی از بنیان‌گذاران اپل، در Integer BASIC نوشته شد، که او همچنین هری مک‌کراکن / TIME را نوشت.

بر خلاف دارتموث بیسیک و سی بیسیک، مایکروسافت بیسیک یک زبان تفسیری بود، به این معنی که هر خط از یک برنامه بیسیک را هر بار که برنامه را اجرا می کردید به کد ماشین تبدیل می کرد. این باعث کندی آن شود، به خصوص اگر هیچ هک برای سرعت بخشیدن به مواردی مانند گرافیک های متحرک نمی دانستید.

اما این بدان معناست که هر کسی می تواند برنامه اصلی را برای هر چیزی که در مایکروسافت بیسیک نوشته شده است، از جمله نرم افزار تجاری توزیع شده روی نوار کاست یا فلاپی دیسک، بررسی کند. می توانید از آن یاد بگیرید، آن را تغییر دهید آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان یا قطعاتی از آن را برای پروژه های خود بدزدید. این نرم افزار بسیار قبل از این که مفهوم آن نام داشته باشد، دارای بسیاری از فضایل نرم افزار منبع باز بود.

کتابچه راهنمای باب آلبرشت BASIC در سال 1972 در داخل به همان اندازه که در بیرون Dymax عجیب و غریب بود.

اگر برای یادگیری زبان BASIC به کمک نیاز داشتید، مقدار تقریباً نامتناهی از مواد مرجع وجود داشت

آموزش برنامه نویسی که همه آنها شامل برنامه‌هایی بودند که می‌توانید تایپ کرده و سفارشی کنید. مانند خود زبان، آثاری که BASIC را مستند می‌کنند، بر اساس استانداردهای علوم کامپیوتری غیررسمی هستند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 209
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 443
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 41
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 966
  • بازدید ماه : 3315
  • بازدید سال : 35096
  • بازدید کلی : 39307
  • کدهای اختصاصی